8:00 – 11:30 nemocní,

• mob: 608 106 780
    (pouze vážné případy)

INFORMACE KE KARANTÉNÁM A TESTOVÁNÍ

Vzhledem k oběma setrvale zvonícím telefonům, kdy se každý druhý telefonát týká situace kolem karantén a COVIDU, hygiena je zahlcena, a my ji suplujeme,  díky čemuž jsme zahlceni také, je obtížné se k nám dovolat. Proto se prosím držte následujících informací, možná Vám budou stačit a nebudete muset volat. Tím výrazně pomůžete provozu ordinace.

Nám i hygieně můžete pomoci se samotrasováním a vyplněním žádanky v případě kontaktu s COVID pozitivní osobou

Pokud bylo vaše dítě nebo vy sami v kontaktu s Covid-19 pozitivní osobou, vyplňte samotrasovací formulář na stránkách

https://covid.gov.cz/situace/onemocneni-obecne-o opatrenich/samotrasovani

Je tam i možnost samo-vyplnění žádanky na odběr a nabídne se Vám správný termín, kdy na test dojít. Zkuste se prosím pokusit o tuto formu. Při takto velkém množství karantén nám to velmi odlehčí.

Karanténa

Karanténa se týká pouze neočkovaných.

PCR testování je nutno dorazit 5.-7.den od posledního kontaktu s nakaženou osobou nebo 5.-.7.den od pozitivního testu osoby ve společné domácnosti. Karanténa je zkrácena na minimální dobu plných 7 dní (den testu se nepočítá). Podmínkou ovšem je negativní PCR test. Pokud se výsledek dozvíte později, je nutné do té doby karanténu dodržet.

Karanténu nám prosím nahlaste formou emailu (ordinace@drbendova.cz). Do mailu napište jméno dítěte, datum narození, datum posledního kontaktu s nakaženým (nebo datum testu osoby ze stejné domácnosti) a příznaky případného onemocnění, popřípadě datum do kdy karanténu máte, pokud jej určila hygiena.

V případě, že se Vám nepodaří získat žádanku na PCR, zavolejte do ordinace.

Posléze nám prosím napište do mailu i výsledek testu pokud je negativní!
V případě pozitivity opět zavolejte!

Zároveň raději píšu, že v těchto podmínkách nemáme možnost reagovat rychle na emaily, při akutním problému proto raději volejte. K emailům se dostáváme někdy i po 2 – 3 dnech.

Žádanka při příznacích infektu

V případě příznaků infektu Vám samozřejmě žádanku vystavíme my nebo hygiena. Žádanka je digitální, lékařem vložena on-line do systému, nic se neposílá emailem ani nevyzvedává osobně (papírově či jinak). Žádanka je přístupná všem pracovníkům odběrových míst v celé ČR, bez omezení. Na Vás je pouze zarezervovat si termín v libovolném odběrovém místě a dostavit se tam s kartičkou pojištěnce.

PCR pozitivní osoby

Izolace nemocných je stále plných 14 dní (den testu se nepočítá) a závěrečný test se nedělá. Izolaci je možno opustit, pokud je daná osoba poslední 3 dny izolace bez příznaků onemocnění.

Pro očkované

Pokud jste očkovaní (tj. více jak 14dní po 2. dávce, resp. finální dávce), do karantény po kontaktu s nakaženým nemusíte, a ani se netestujete. Za naši ordinaci v současné situaci ale doporučujeme na dalších 14 dní omezení zbytných aktivit a důsledné nošení respirátoru ve veřejných prostorech. Pokud se u Vás do 14 dnů od posledního kontaktu s nakaženou osobou objeví příznaky, je PCR test nutný!

I pokud nevíte o kontaktu s nakaženým a jevíte příznaky onemocnění COVID-19, je třeba PCR test absolvovat!

Postup k získání Evropského certifikátu po prodělané nemoci COVID-19, očkování, či provedení antigenního nebo PCR testu

Lze jej získat na webu https://ocko.uzis.cz

• Máte-li rodné číslo a občanský průkaz, zatrhněte 1. volbu
  • Nemáte-li, zvolte 2. volbu (mobilní telefon a emailová adresa, kterou jste uvedli při testování či očkování, jméno) – tato volba je vhodná pro děti bez OP či cizince
  • Zadejte jednorázový PIN kód, který Vám dorazí na uvedený mobil
  • Stáhněte a/nebo vytiskněte certifikát, který se následně objeví

Ošetřování Člena Rodiny (OČR) v případě karantény

V případě uzavření školy či celé třídy z důvodu karantény, vydává „ošetřovačku“ samotná škola. Tiskopisy mají k dispozici školy, či je možné si je stáhnout na adrese – https://eportal.cssz.cz/web/portal/-/tiskopisy/zoppd. S podrobnými informacemi na adrese – https://www.mpsv.cz/osetrovne.

OČR u karantén je možné jenom pro děti do 10 ti let. Tímto nám také ulehčíte práci.

V případě karantény při jiném kontaktu, kdy škola není uzavřená nebo z důvodu izolace (onemocnění Dovid-19), vystavuje Ošetřování Člena Rodiny naše ordinace.